ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ & ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ

δημοτικoς συνδυασμός χαϊδαριου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ

Posted by ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ στο 20/02/2011

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας ολοκλήρωσε την προσπάθεια καταγραφής των ελλείψεων και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα σχολεία της πόλης μας. Η προσπάθειά μας αυτή δεν θα είχε ολοκληρωθεί χωρίς τη συνεργασία των συναδέλφων διευθυντών των σχολείων, τους οποίους και ευχαριστούμε.
Από την αποδελτίωση των απαντήσεων προέκυψαν τα εξής:

ΦΥΛΑΞΗ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Σοβαρότατο πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα σχολεία της πόλης μας με τη φύλαξη.
Σε 10 από τα 11 σχολεία της πόλης μας υπήρχαν το τελευταίο χρονικό διάστημα κρούσματα κλοπών και καταστροφών.
Το κόστος των κλοπών-καταστροφών κυμαίνεται από 600-3000 Ευρώ το χρόνο για κάθε σχολείο.

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΤΗΡΙΟΥ-ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ

α) Στο ερώτημα, «Σε ποια κατάσταση βρίσκεται σήμερα το σχολείο σας» πήραμε τις εξής απαντήσεις:

Κατάσταση σχ. Π.καλή καλή μέτρια κακή
Αριθ.σχολείων ……0………5……..5………1….

β) Ενώ τα περισσότερα σχολεία έχουν βαφτεί εσωτερικά μέσα στην τελευταία τριετία, εξωτερικά τα περισσότερα δεν έχουν βαφτεί ποτέ από τότε που χτίστηκαν.

γ) Εννιά από τα έντεκα σχολεία έχουν σοβαρό πρόβλημα με την καθαριότητα του αύλειου χώρου και θεωρούν ότι το πρόβλημα με την υπάρχουσα κατάσταση μπορεί και οφείλει να το αντιμετωπίσει μόνο ο Δήμος.

δ) Σε οχτώ σχολεία οι αυλές και ο περιβάλλον χώρος βρίσκονται σε κακή κατάσταση.

ε) Πολλά παράπονα εκφράζονται από την πλειοψηφία των σχολείων για την αποκατάσταση των βλαβών (ηλεκτρολογικά, υδραυλικά, αποχέτευση, καλοριφέρ). Καθυστέρηση στην αντιμετώπιση και πολλές φορές όχι ποιοτική αποκατάσταση είναι  οι βασικές παρατηρήσεις.

στ) Τα μισά σχολεία θεωρούν ότι μια συνάντηση με κάποιον εκπρόσωπο του Δήμου, υπεύθυνο για τα σχολεία, θα ήταν χρήσιμη και πιθανόν θα βοηθούσε στην επίλυση αρκετών προβλημάτων. Τέτοια συνάντηση δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ.

ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

Σε τρία σχολεία δεν είναι ασφαλής η πρόσβαση των μαθητών (3ο,1ο και 10ο)  και δύο σχολεία (3ο και 1ο) παρότι ζητούν σχολικό τροχονόμο αυτό δεν κατέστη δυνατό να πραγματοποιηθεί.

ΧΩΡΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

α) Στα  μισά σχολεία υπάρχει έλλειψη αιθουσών  διδασκαλίας.

β) Σε πέντε σχολεία δεν υπάρχει Τμήμα Ένταξης πράγμα που σημαίνει ότι για τους μαθητές με μαθησιακές και άλλες  δυσκολίες δεν υπάρχει καμιά εξειδικευμένη βοήθεια.

γ) Στα μισά σχολεία της πόλης μας υπάρχουν πληθωρικά τμήματα.

δ) Σε έξι από τα έντεκα σχολεία δεν υπάρχουν οι στοιχειώδεις υποδομές για τη λειτουργία του Ολοήμερου σχολείου.

ε) Στη συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων δεν υπάρχουν: κλειστό γυμναστήριο, αίθουσα μουσικής, αίθουσα καλλιτεχνικών κ.λ.π.

στ) Σε τέσσερα από τα έντεκα σχολεία δεν υπάρχει οργανωμένο εργαστήριο πληροφορικής.

ζ) Σε εφτά από τα έντεκα σχολεία δεν υπάρχει χώρος καπνιστών κάτι που αντίκειται στους νόμους που το ίδιο το κράτος έχει ψηφίσει, χωρίς όμως να υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την εφαρμογή τους.

ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Το 1ο Δημ.Σχολείο αντιμετωπίζει οξύτατο πρόβλημα χώρου. Απαιτείται ανακαίνιση παλιάς πτέρυγας και χτίσιμο νέων αιθουσών.

Το 11ο Δημ.Σχολείο αντιμετωπίζει επίσης πρόβλημα χώρου.

Το 6ο Δημ. Σχολείο δεν έχει οικοδομική άδεια με αποτέλεσμα να μη μπορεί να χτιστεί αίθουσα πολλαπλών χρήσεων που είναι απαραίτητη.

Το 6ο και το 9ο Δημ. Σχολείο αντιμετωπίζουν προβλήματα χώρου λόγω της συστέγασής τους με το11ο και το 9ο Νηπιαγωγείο αντίστοιχα.

Το 7ο Δημ. Σχολείο χρειάζεται ριζική ανακαίνιση.

Το 14ο Δημ.Σχολείο αντιμετωπίζει πρόβλημα με τη μόνωση της ταράτσας και υπάρχει επιτακτική ανάγκη για κατασκευή στεγάστρου στην αυλή για την προστασία των μαθητών απ` τις καιρικές συνθήκες.

Το 9ο και το 2ο Δημ. Σχολείο αντιμετωπίζουν πρόβλημα θορύβου (εφάπτονται της Ιεράς Οδού).

Το 7ο, το 6ο, και το 3ο Δημ. Σχολείο αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τη θέρμανση του κτιρίου.

Συμπερασματικά
Παρότι η διπλοβάρδια στα σχολεία της πόλης μας είναι παρελθόν, η κατάσταση κάθε άλλο παρά ρόδινη είναι.

•     Σε όλα σχεδόν  τα σχολεία η εξωτερική τους εικόνα είναι απαράδεκτη (άβαφο κτήριο,  κήπος εγκαταλειμμένος, κατάστρωμα αυλής σε κακή κατάσταση). Υπάρχει επιτακτική ανάγκη για ριζική ανακαίνιση των περισσοτέρων σχολείων εξωτερικά.

•     Σε πολλά σχολεία, ιδιαίτερα στα σχολεία του Δάσους, υπάρχει εντονότατο πρόβλημα χώρου. Πέρα από τις ανακουφιστικές-πρόχειρες λύσεις (χτίσιμο αιθουσών), υπάρχει ανάγκη για χτίσιμο νέων σχολείων (Νηπιαγωγείο-Δημοτικό-Γυμνάσιo-Λύκειο)

•     Σχεδόν σε όλα τα σχολεία λείπουν οι χώροι και οι υποδομές για εκπαίδευση που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες. (Αίθουσες Μουσικής, Καλλιτεχνικών, Πληροφορικής, Ξένης Γλώσσας κ.λ.π.)

•    Σχεδόν το σύνολο των σχολείων  γίνονται καθημερινά στόχος βανδάλων και οι κλοπές είναι στην ημερήσια διάταξη. Η κατάσταση αυτή πέρα από τις προφανείς οικονομικές επιπτώσεις, δημιουργεί αναστάτωση στη λειτουργία των σχολείων και προκαλεί αισθήματα φόβου στους μαθητές. Αισθητικά «διαπαιδαγωγεί» τους μικρούς μαθητές να αποδέχονται την αθλιότητα και την αισχρολογία ως φυσιολογική και αποδεκτή κατάσταση. Για όλους αυτούς τους λόγους θεωρούμε ότι υπάρχει άμεση και επιτακτική ανάγκη για φύλαξη των σχολείων, σε πρώτη φάση, τουλάχιστον τις νυχτερινές ώρες.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
I.     Η έρευνα αυτή που κάναμε σαν Δ.Σ. αποκαλύπτει την εικόνα εγκατάλειψης από πλευράς συντήρησης που εμφανίζουν τα σχολεία της πόλης μας.
II.     Αναδεικνύει το πρόβλημα της ασφάλειας και της φύλαξης των σχολείων που απασχολούν όλα τα σχολεία.
III.     Επιβεβαιώνει  την ανύπαρκτη υλικοτεχνική υποδομή, τα προβλήματα του λεγόμενου Ολοήμερου Σχολείου που καλείται να λειτουργήσει χωρίς τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις.

ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ

Η κατάσταση στα Νηπιαγωγεία της πόλης μας δε διαφέρει ιδιαίτερα απ` αυτήν των δημοτικών σχολείων.
ΦΥΛΑΞΗ-ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Τα περισσότερα Νηπιαγωγεία αντιμετωπίζουν αντίστοιχα προβλήματα, αν και μικρότερης έκτασης, με τα δημοτικά σχολεία. Συχνά γίνονται στόχος βανδάλων και οι κλοπές δεν είναι σπάνιες. Στο 2ο και το 1ο Νηπιαγωγείο είχαμε κλοπές το τελευταίο χρονικό διάστημα.

ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

•     Αρκετά νηπιαγωγεία συστεγάζονται με δημοτικά σχολεία (9ο, 7ο, 11ο) και δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για τη σωστή λειτουργία του Νηπιαγωγείου.
•     Στο 5ο Νηπιαγωγείο υπάρχει έλλειψη αίθουσας για το μοναδικό Τμήμα Ένταξης που υπάρχει στα νηπιαγωγεία της πόλης μας.
•     Στο 3ο  Νηπιαγωγείο ο αύλειος χώρος είναι σε κακή κατάσταση και στάζει η οροφή του κτιρίου με αποτέλεσμα, όταν βρέχει, να μαζεύουν το νερό σε κουβάδες.
•     Στο 12ο και το 16ο Νηπιαγωγείο επίσης ο αύλειος χώρος είναι σε κακή κατάσταση.
•    Στο 9ο Νηπιαγωγείο είναι ανύπαρκτοι οι βοηθητικοί χώροι (κουζίνα, τουαλέτα, γραφεία ,αίθουσα πολλαπλών χρήσεων). Υπάρχει ανάγκη άμεσης μεταστέγασης του νηπιαγωγείου που συστεγάζεται με το9ο Δημ. Σχολείο.
•     Το 1ο Νηπιαγωγείο αντιμετωπίζει πρόβλημα με το θόρυβο λόγω της γειτνίασης με την Ιερά Οδό.
•     Στο 15ο Νηπιαγωγείο, παρότι χτίστηκε πρόσφατα, αντιμετωπίζει πάρα πολλά προβλήματα (πολύ μικροί χώροι, ανύπαρκτο πράσινο και υπερβολική ζέστη τις θερμές μέρες). Υπάρχει ανάγκη τοποθέτησης κλιματιστικών μηχανημάτων για να αντιμετωπισθεί στοιχειωδώς το πρόβλημα της ζέστης τους θερινούς μήνες. Επίσης η συνύπαρξη με το 5ο Γυμνάσιο δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία του νηπιαγωγείου, λόγω θορύβου και διαφοράς ηλικίας των παιδιών.
•    Το 4ο Νηπιαγωγείο που χτίστηκε πρόσφατα αντιμετωπίζει πρόβλημα χώρου και έχει μετατραπεί ο χώρος υποδοχής σε τραπεζαρία για το Ολοήμερο.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
•      Τα νηπιαγωγεία της πόλης μας αντιμετωπίζουν αντίστοιχα προβλήματα με τα δημοτικά σχολεία. Έλλειψη χώρου, προβληματική συντήρηση, πολύ μικρές αυλές και πλημμελής καθαριότητα του αύλειου χώρου. Στα περισσότερα νηπιαγωγεία δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για τη λειτουργία του Ολοήμερου.
•       Υπάρχει άμεση ανάγκη για μεταστέγαση σε πρώτη φάση του 9ου και του 11ου Νηπιαγωγείου που συστεγάζονται με το 9ο και το 6ο Δημ. Σχολείο αντίστοιχα.
•       Είμαστε σαν Σύλλογος αντίθετοι με την απόφαση του Δημ. Συμβουλίου για την κατεδάφιση του 3ου Νηπιαγωγείου.

Καλούμε τη Δημοτική Αρχή αλλά και όλες τις Δημοτικές παρατάξεις σε διάλογο για τα προβλήματα αυτά και απαιτούμε άμεσες λύσεις. Η Εκπαίδευση είναι το μέλλον της χώρας μας και ποιοτική εκπαίδευση δεν μπορεί να υπάρξει με ευχολόγια. Τα μεγάλα προβλήματα της Παιδείας απαιτούν πρώτα και κύρια αύξηση των δαπανών στο 5% του ΑΕΠ και η Παιδεία να γίνει για όλους πρώτη προτεραιότητα στα έργα κι όχι στα λόγια.
Σαν Δ.Σ. δηλώνουμε ότι θα πάρουμε όλες τις πρωτοβουλίες για την ανάδειξη και τη λύση αυτών των προβλημάτων.

Σχολιάστε