ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ & ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ

δημοτικoς συνδυασμός χαϊδαριου

Το Τρένο της Μεγάλης Ντροπής

Posted by ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ στο 16/04/2009

Μάταια περιμέναμε κάποιος απ’ τη συμπολίτευση αλλά πριν αντιπολίτευση, από την αντιπολίτευση αλλά πριν συμπολίτευση, και την υπόλοιπη αντιπολίτευση να ζητήσει συγγνώμη. Και μια και δεν το έκανε κανείς, «… το κάνω εγώ γιατί κι εμείς οι ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ κι άλλα μπορούσαμε να κάνουμε, κι’ άλλο θα έπρεπε να προσπαθήσουμε.» είπε ο Δημήτρης Βίτσας, όταν πήρε το λόγο και μεταξύ άλλων συνέχισε «Και δεν ζητώ συγγνώμη … απ’ τους κατοίκους του Δαφνίου και της Αφαίας που το 2005 δεν έκαναν την τιμή να σταθούν μαζί μας.

Ζητάω συγγνώμη από τα παιδιά μας και τα παιδιά των παιδιών μας
γιατί παραλάβαμε δάσος και θα τους παραδώσουμε τρένο. »

Αφού περίεγραψε όλο το ιστορικό του έργου και την «μεθοδευμένη» επιλογή της σημερινής κατάστασης πρότεινε συγκεκριμένες, τεκμηριωμένες, τεχνικοοικονομικά εφικτές, υλοποιήσιμες και ξαναειπωμένες πριν από χρόνια προτάσεις – λύσεις – δράσεις, λέγοντας «Έχουμε κατά καιρούς μελετήσει, προτείνει και αγωνιστεί για τα σοβαρά προβλήματα της πόλης μας και πάντα κάνουμε τεκμηριωμένες προτάσεις όπως και τώρα».

Οι προτάσεις κατατέθηκαν και εγγράφως (ΑΠ 11631/16-4-09 Δήμου Χαϊδαρίου) και μπορείτε να τις δείτε στη συνέχεια εδώ

Προς: Δήμο Χαϊδαρίου/ Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου

Κοιν : α. Δήμο Χαϊδαρίου/ κ. Δήμαρχο – Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών
……….β. ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ
……….γ. ΥΠΕΡΝΟΜΑΡΧΙΑ ΑΘΗΝΩΝ
……….δ. ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΑΘΗΝΩΝ
……….ε. ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ
……….στ. ΥΠΠΟ/ΔΝΣΗ ΚΛΑΣΣΙΚΩΝ & ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ
……….ζ. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
……….η. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ (ΓΕΩΡΓΙΑΣ)
……….θ. ΔΝΣΗ ΔΑΣΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ-ΔΑΣΑΡΧΕΙΟ-ΔΑΣΟΝΟΜΕΙΟ ΑΙΓΑΛΕΩ
……….ι. ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΕ (+1 αντίγραφο για τον ανάδοχο)

Θέμα: Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις-Προτάσεις για το έργο «Σιδηροδρομική Σύνδεση Λιμένα Ν. Ικονίου με το Σιδηροδρομικό Δίκτυο του ΟΣΕ»

1. Σε συνέχεια των απόψεων μας, που κατατέθηκαν στο έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο της 13 Απρ. 2009 με αφορμή τον αποχαρακτηρισμό (Αυγ. 2008) δασικής έκτασης 7,5 στρεμμάτων, εκατέρωθεν της ΕΟ Αθηνών–Κορίνθου, και της πρόσφατης κοπής των δέντρων, αλλά και γενικότερα της επίδρασης του έργου κατά την φάση κατασκευής όσο και τη φάση λειτουργίας του, στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον (προστατευόμενες και ιδιαίτερου φυσικού κάλλους περιοχές), σας καταθέτουμε τις προτάσεις μας.

2. Η πολιτική μας θέση παραμένει ότι η σιδηροδρομική γραμμή (αν ήταν αναγκαία) έπρεπε να σχεδιαστεί τελείως διαφορετικά. Παρ΄ όλα αυτά και μετά την εγκληματική για το περιβάλλον κατάσταση, σήμερα προέχει:

α. Η ολοκλήρωση του έργου το συντομότερο δυνατό καθότι ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη (μελέτη–κατασκευή) τουλάχιστον 30 χρόνια, για την βελτίωση του περιβάλλοντος και την αποφόρτιση του οδικού δικτύου της ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου από τις μεταφορές Containers, στοιχείο που αποτέλεσε και το βασικό σχεδιασμό του έργου σύμφωνα με τα αναφερόμενα στα με α/α 7,8 & 9 του(α) σχετικού, που εγκρίθηκε με το (β) όμοιο και παραμένει ως αντικειμενικός σκοπός λαμβανομένου δε υπόψη και την Λιμενική Πολιτική του 2006 της Κυβέρνησης, αλλά και του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδιασμού.

β. Να ζητηθούν από το ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ τα εξής:

(1) Η εφαρμογή των κατευθύνσεων της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Κεφ.8), για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος με ένταξη των απαιτούμενων εργασιών στο χρονοδιάγραμμα του έργου και άμεση έναρξη εργασιών, με βάση την ειδική αρχιτεκτονική μελέτη τοπίου , όπως προβλέπει η ΜΠΕ.

(2)Αντιμετώπιση της ηχορύπανσης στις θέσεις επιφανειακής χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής με υψηλή φύτευση ενώ στη θέση των κοιλαδογεφυρών με κατάλληλα ηχοπετάσματα, που δεν θα επηρεάζουν την αισθητική του τοπίου, λαμβανομένου υπόψη ότι:

(α) Σύμφωνα με τη μελέτη η αύξηση από την λειτουργία του τρένου σε μέγιστη διακίνηση θα είναι 8,5 dB.

(β) Η επιβάρυνση θα είναι 8πλάσια της σημερινής αφού αύξηση του θορύβου κατά 3 dB συνεπάγετε διπλασιασμό της ακουστικής όχλησης.

(γ) Το ανάγλυφο της περιοχής απέναντι και πάνω από την ΑΦΑΙΑ λειτουργεί ως αντηχείο.

(3) Να τοποθετηθεί, για την απόσβεση των κραδασμών, «ελαστικό υπόστρωμα κάτωθεν έρματος» από τώρα και όχι μετά την έναρξη λειτουργίας του τρένου και με τα χαρακτηριστικά που προβλέπει η ΜΠΕ, αφού σύμφωνα με την μελέτη οι κραδασμοί από τους συρμούς μπορεί να επηρεάσει τiς συνήθεις κατασκευές κτιρίων.

(4) Η ταχύτητα του τρένου στα διοικητικά όρια του δήμου Χαϊδαρίου να μην ξεπερνά τα 30 Km/h, λόγω των προστατευόμενων περιοχών και των οικισμών (ΑΦΑΙΑ ανώ και κάτω – ΔΑΦΝΙ – Μονή Δαφνίου)

(5) Να γίνει εφαρμογή του άρθρου 6 του Ν. 1650/86 για τον Έλεγχο τήρησης περιβαλλοντικών όρων και να καταβληθούν ανταποδοτικά τέλη υπέρ του Δήμου Χαϊδαρίου από την κατασκευή και λειτουργία του τρένου.

γ. Nα ζητηθούν από το ΥΠΕΧΩΔΕ & την ΕΡΓΟΣΕ για ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου, των Φορέων και της τοπικής κοινωνίας τα εξής:

(1) Η μελέτη γεωλογικής και γεωτεχνικής έρευνας στη θέση της γέφυρας.

(2) Η μελέτη αποκατάστασης και ανάπλασης του αλσυλλίου Δαφνίου .

(3) Τα αποτελέσματα ή ο προγραμματισμός της ανασκαφικής έρευνας , από τη Γ’ ΕΚΠΑ στις θέσεις θεμελιώσεων της γέφυρας, όπου αναμένεται να εντοπιστεί η αρχαία Ιερά Οδός.

(4) Η ειδική αρχιτεκτονική μελέτη του φορέα της γέφυρας πάνω από την ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου η οποία λόγω του μεγάλου ύψους της (36,79μ) και του μήκους των 300μ, θα είναι ορατή από πολύ μακριά αλλά και τις προτεινόμενες εναλλακτικές λύσεις (σελ 8-18 ΜΠΕ) και της μελέτη τοπίου, με τις προβλεπόμενες εγκρίσεις από τους αρμόδιους φορείς, με βάση τα αναφερόμενα στο τμήμα έργου 12 (Γέφυρα ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου) του κεφαλαίου 7 σελ 7-4 και κεφαλαίου 8 σελ 8-18 του (β) σχετικού όπως εγκρίθηκε με την παράγραφο 17 του (α) όμοιου .

(5) Η κοινοποίηση στο Δήμο Χαϊδαρίου των δελτίων προόδου της 31 Ιανουαρίου 2008 και 31 Ιανουαρίου 2009 , αλλά και νεότερων μέχρι το τέλος του έργου.

3. Τέλος σας υπενθυμίζουμε την ισχύ των περιβαλλοντικών όρων μέχρι την 31-12-2010 και την ανάγκη αναθεώρησης – επικαιροποίησης της ισχύος τους επειδή :

α. Οι μετρήσεις της ΜΠΕ είναι τουλάχιστον προ 10ετίας και μόνο για το συγκεκριμένο έργο, ενώ στη πραγματικότητα στους κατοίκους η επίδραση δρα συσωρευτικά με τις καταπονήσεις από τις λοιπές δράσεις στη περιοχή, που είναι μόνο για πολεοδομική χρήση κατοικίας.

β. Υπάρχει άμεση αναγκαιότητα να τεθούν περιβαλλοντικοί όροι, όχι νέοι ως προς την περιγραφή αλλά ως προς το χρόνο εφαρμογής των αναφερομένων στη ΜΠΕ (πριν την λειτουργία).

Σχετ: α. ΚΥΑ 106787/24-3-2000/ΥΠΕΧΩΔΕ/ΓΔΠ/ΕΥΠΕ/Τμήμα Α’ (Έγκριση Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου του θέματος)
β. Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου του θέματος που υποβλήθηκε στην ΕΥΠΕ/ΥΠΕΧΩΔΕ με ΑΠ 107084/29-6-1999


Χαϊδάρι 15 Απρ 2009
για την Δημοτική Κίνηση Χαϊδαρίου
ΠΟΛΙΤΕΣ σε ΔΡΑΣΗ


Δημήτρης Βίτσας
επικεφαλής της Δ.Κ


.. επιστροφή στην ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: