ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ & ΟΙΚΟΛΟΓΟΙ ΠΡΑΣΙΝΟΙ

δημοτικoς συνδυασμός χαϊδαριου

Το τρένο, τα δέντρα και η ευθύνη

Posted by ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ στο 09/04/2009

Δεχτήκαμε από χθές 8/4/2009 πλήθος τηλεφωνημάτων για κοπή δέντρων και από τις δύο πλευρές της Λ. Αθηνών στο άλσος Δαφνίου. Ο αριθμός των τηλεφωνημάτων δείχνει την αναπτυσσόμενη οικολογική ευαισθησία, κι’ αυτό είναι καλό. Παραμένει όμως το πρόβλημα ότι τις περισσότερες φορές αυτή η ευαισθησία εκδηλώνεται εκ των υστέρων και όχι εγκαίρως.


Πώς έχει το ζήτημα:
Τα δέντρα σήμερα κόβονται από το Δασαρχείο για να δημιουργηθεί χώρος για τα «πέδιλα» (ακρόβαθρα-μεσόβαθρα) της υπέργειας γέφυρας του εμπορευματικού τρένου Ικόνιο – Ασπρόπυργος. Δυστυχώς θα κοπούν και άλλα δέντρα σε μια έκταση περίπου 8 στρεμμάτων. Και ακόμη χειρότερα έχουν κοπεί ήδη χιλιάδες δέντρα στο όρος Αιγάλεω στην ως τώρα εκτέλεση του έργου.


Εμείς, οι ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ, χρόνια τώρα, πάνω από 5ετία, τονίζουμε ότι πρόκειται για περιβαλλοντική καταστροφή χωρίς αιτία. Ακόμη και αν το έργο είναι αναγκαίο η σιδηροδρομική γραμμή έπρεπε να είναι παράλληλη (ΦΕΚ 372Δ/1992) της Λ. Σχιστού Σκαραμαγκά, να περνά από το οικόπεδο που σήμερα είναι οι νεροτσουλήθρες (σας λέει τίποτε αυτό; Γιατί άραγε δεν σχεδιάστηκε έτσι;) και να φύγει προς το εμπορευματικό κέντρο Ασπροπύργου.


Όμως το Δημοτικό Συμβούλιο και ο τότε δήμαρχος κ. Ντηνιακός δήλωναν υπερήφανοι γιατί πέτυχαν η σιδηροδρομική γραμμή να περνά μέσα από το άλσος Δαφνίου, να κάνει «Π» πάνω από την Αφαία και να φεύγει προς τον Ασπρόπυργο. Ελέγχεται μάλιστα αν οι τότε δύο αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου ήταν κατά πλειοψηφία ή ομόφωνες !!! Τότε το Δ.Σ. ήθελε να ξεγελαστεί (!) ότι το τρένο είναι «σκουλήκι» και θα πάει κάτω από την Λ. Αθηνών.


Οι άνθρωποι δεν αποτυγχάνουν στο σχεδιασμό, σχεδιάζουν την αποτυχία.


Η εταιρεία ΜΟΧΛΟΣ Α.Ε. που ανέλαβε το έργο από την ΕΡΓΟΣΕ, στην αίτηση της (έφτασε ως τα δικαστήρια) για χρονική παράταση του έργου, αναφέρεται επώνυμα στους ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ, ότι με ενέργειες τους παρακωλύουν την πορεία των εργασιών. Αυτά για να αναλαμβάνει ο καθένας το κομμάτι της ευθύνης του και οι υπεύθυνοι να μην σφυρίζουν αδιάφορα, να μην μένουν με ανοιχτό το στόμα, να μην πέφτουν από τον ουρανό. Υπάρχουν λύσεις; Και υπάρχουν και είναι και αρκετές.


Λύση 1η
Να σταματήσει τώρα όλο το έργο, να ξαναφυτευτούν τα δέντρα και να επαναχαρακτεί η γραμμή. Μια τέτοια λύση έχει χρονικό ορίζοντα μιας 10ετίας, εκατομμύρια ευρώ θα χαθούν και βέβαια αν προκριθεί κάποιοι πρέπει να ν’ αντικρύσουν το πρόσωπο της Ελληνικής Δικαιοσύνης.


Λύση 2η
Να αρχίσει η σιδηροδρομική γραμμή να κόβει βόλτες στο όρος Αιγάλεω και να γυρίσει προς Σκαραμαγκά και από εκεί να περάσει απέναντι. Αυτή η λύση σημαίνει επαναχάραξη, νέες χρονικές καθυστερήσεις, νέα εκατομμύρια ευρώ και κύρια σημαίνει νέα χιλιάδες δέντρα κομμένα που απλά δεν θα φαίνονται από το δρόμο.


Λύση 3η
Να σταματήσει τώρα όλο αυτό το έργο, να επιστρέψουμε τα χρήματα στην Ε.Ε. να πληρώσει η ΕΡΓΟΣΕ το ΜΟΧΛΟ, να αποκαταστήσουμε τα κομμένα δέντρα και ότι άλλο θέλετε.


Όπως καταλαβαίνετε απορρίπτουμε και τις 3 λύσεις.


Συγχωρήστε το θυμωμένο ύφος, αλλά δικαιούμεθα να λέμε ότι τα λέγαμε. Λέγαμε πως η γραμμή έχει σχεδιαστεί λάθος, λέγαμε πως είναι σχεδιασμός καταστροφής, λέγαμε πως όσοι συνυπογράφουν εγκληματούν. Θυμίζουμε από την πλούσια παρέμβαση των ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΕ ΔΡΑΣΗ μόνο την ανακοίνωση που μοιράστηκε σε Αφαία και Δαφνί με τίτλο «Το τρένο της μεγάλης καταστροφής». Θυμίζουμε την συγκέντρωση στην πλατεία Δαφνίου τον Ιούλιο του 2005 με συμμετοχή μόλις 50 ανθρώπων. Τότε το έργο μόλις είχε ξεκινήσει.


Υπάρχει και 4η λύση
Το έργο να ολοκληρωθεί όσο το δυνατόν ταχύτερα και με όρους που δεν θα διαλύουν το οικοσύστημα και να μην γίνει Διοικητική Παραλαβή για Χρήση και πληρωμή τακτοποιητικού λογαριασμού, έως ότου αποκατασταθεί το περιβάλλον Ήδη, τώρα έπρεπε να αποκαθίστανται σημεία στο όρος Αιγάλεω όπου το έργο έχει ολοκληρωθεί.


Αν είναι να δημιουργήσουμε εμπόδια, να τα δημιουργήσουμε γι’ αυτό το λόγο.


Όλα τα παραπάνω να λειτουργήσουν και ως δίδαγμα.
Υπάρχουν και άλλα ανοιχτά ζητήματα: Ο Σκαραμαγκάς, το οικόπεδο του ΟΤΕ, η οδός Βεργίνας, η έκταση στο ΟΤ Γ388, τα Στρατόπεδα, το ακίνητο στο ΟΤ 40α (Λολοσίδη), στο ΟΤ 81, το ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΕΙΟ, το Waterpark, η προστασία της Αρχαίας ΙΕΡΑΣ ΟΔΟΥ κλπ και η ευθύνη ξεκινά απ’ τους αρμόδιους αλλά απλώνεται σε όλους μας.


Ας μην κάνει κανείς πως δεν ξέρει….

.. επιστροφή στην ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Advertisements

2 Σχόλια to “Το τρένο, τα δέντρα και η ευθύνη”

  1. Γιώργος Τερζάκης said

    Δυστυχώς με το να διατηρούμε επιφυλάξεις θα είναι αργά για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα, εξάλλου επιφυλάξεις είχαμε και για την χάραξη και βλέπεται που φτάσαμε.
    Σήμερα δεν θέλουμε επιφυλάξεις αλλά προτάσεις-λύσεις.
    Αυτές θα πρέπει να είναι, τεκμηριωμένες, τεχνικοοικονομικά εφικτές, υλοποιήσιμες και …μάλλον ξαναειπωμένες πριν από χρόνια.
    Ενώ οι δράσεις μας θα πρέπει να είναι έγκαιρες , έγκυρες και αποτελεσματικές, να δράσουμε προληπτικά και όχι κατασταλτικά.
    Σαφώς όμως πρέπει να αποδοθούν και οι πολιτικές ευθύνες σε όσους τις έχουν και στο βαθμό που τις έχουν από ενέργειες οι παραλήψεις τους.

  2. Ορισμένα σχόλια με αφορμή το δημοσίευμα:
    1. O OIKO.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου είναι υπέρ του τρένου, το οποίο θεωρούμε ως το οικο_λογικότερο μέσο μεταφοράς ανθρώπων και εμπορευμάτων. Δεν μας φταίει το τρένο λοιπόν.
    2. Τρένα περνάνε μέσα από την πανέμορφη κοιλάδα των Τεμπών, τον Νέστο, το Βουραϊκό (οδοντωντός) κ.λπ. χωρίς να ανατρέπεται η οικολογική ισορροπία.
    3. Για τη συγκεκριμένη διάνοιξη της σιδηροδρομιμκής γραμής διαφωνούμε, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί δεν ακολουθήθηκε τη Λ.Σχιστού όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί? Οι ερευνητές ας ανατρέξουν στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. του Ν.Σ. και αν καταλήξουν κάπου ας μας πούνε.
    4. Η σιδηροδρομική γραμμή έχει μήκος 17 χλμ. Απ΄ αυτά τα 6,5 χλμ περνάνε υπογείως μέσα από σύραγγες, τα δε 10,5 χλμ περνούν από την Οροσειρά του Αιγάλεω – Ποικίλου.
    5. Η διαδρομή μέσω των βουνών έχει προκαλέσει μεγάλη καταστροφή στο φυσικό περιβάλλον, έχουν τοποθετηεθεί μεγάλες γέφυρες για να ενωθούν χαράδρες, έχουν διανοιχθεί νεοι δρόμοι για να περνούν τα βαρέα οχήματα, έχουν κοπεί δένδρα και χαμηλή βλάστηση, έχουν γίνει εκχωματώσεις,έχει χρησιμοποιηθεί δυναμίτιδα κ.λπ.
    6. Τα αποτελέσματα είναι: κοπή περίπου 4.000 δένδρων (απ΄ αυτά γύρω στα 500 στην περιοχή Δαφνίου), εκχωματώσεις, ζημιές σε σπίτια στην Αφαία (ρηγματώσεις, ζημιές σε πλακάκια μπάνιου κ.λπ), κατακρίμνηση στο νεοακαλυφθέν Σπήλαιο της Αφαίας, κακοποίηση του τοπίου.
    7. Οι πρόσφατες αντιδράσεις είναι μυωπικές γιατί το μόνο που βλέπουν το πρόβλημα του Δαφνίου και αγνοούν το συνολικό πρόβλημα ολόκληρης της διαδρομής.
    8. Οι προτάσεις του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. είναι συνολική για το έργο και όχι μόνο για την περιοχή Δαφνίου:
    * Το έργο να τελειώσει το συντομότερο δυνατό και σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους.
    * Να ανατεθείαπό τον ΑΣΔΑ σε γραφείο δασολόγων ο έλεγχος για την τήρηση των περιβαλλοντικών όρων.
    * Να γίνουν δενδροφυτεύσεις και αισθητικές παρεμβάσεις για την αποκατάσταση του τοπίου.
    * Να αναζητηθούν νέοι χώροι για να γίνουν δενδροφυτεύσεις έτσι ώστε να διατηρηθεί ή και να αυξηθεί το ισοζύγειο του πράσινου. Ένα τέτοιο χώρο έχουμε ήδη επισημάνει στο ύψος της γέφυρας Σκαραμαγκά, μετά το Copa Copana και τον οποίο προτιθέμεθα να τον δενδροφυτεύσουμε.
    * Να μη παραληφθεί το έργο εάν δεν γίνουν πρώτα οι περιβαλλοντικές παρεμβάσεις – αποκατάσταση – που προβλέπει η περιβαλλοντική μελέτη.
    * Να διατηρηθούν επιφυλάξεις για τις συνέπειες που μπορεί να έχει η διέλευση του τρένου από την ηχορύπανση και τους κραδασμούς και σε περίπτωση που διαπιστωθούν προβλήματα να γίνουν διορθωτικές παρεμβάσεις.
    9. Η ακύρωση του έργου θα ακυρώσει και την αποκατάσταση του τοπίου και τη δενδροφύτευση της περιοχής.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: